Beleidsmedewerker

Weet jij als geen ander hoe je de regie over je taken voert en daarbij de kwaliteit waarborgt? Ben jij de persoon die met visie op een enthousiaste, energieke en gedreven wijze collega’s en stakeholders weet te binden? Heb jij al meerdere jaren ervaring als kartrekker voor jou toebedeelde taken en kun jij onze koers vertalen naar uitvoering? Dan komen wij graag met jou in contact!

Dit vind je leuk om te doen

  • Een bijdrage leveren aan de vitaliteit van onze inwoners door samen met je collega’s invulling te geven aan de pijlers van positieve gezondheid ‘meedoen’, ‘kwaliteit van leven’, ‘dagelijks functioneren’, ‘zingeving’, ‘mentaal welbevinden’ en ‘lichaamsfuncties’.
  • Concreet kun je hierbij denken aan de thema’s gezondheid en vitaliteit in relatie tot Vie of leren en werken in relatie tot Flexiforum. Daarnaast wil jij ook met ons beleidsmatig aan de lat staan voor de dienstverlening op o.a. het gebied van bijstand, WMO en jeugd.
  • Verbindingen leggen van ‘buiten’ naar ‘binnen’ en binnen diverse niveaus
  • Kartrekker/eigenaar zijn van projecten op inhoud, planning en control
  • Een strategische gesprekspartner zijn voor bestuur, management en externe partijen op inhoud en proces
  • De juiste informatie verzamelen door op zoek te gaan naar de beste (partners, collega’s) die jou kunnen helpen onze doelen te realiseren
  • Verschillende invalshoeken uitwerken om vervolgens samen met stakeholders de beste strategie te bepalen
  • Onderzoeken hoe we elke keer opnieuw het nog beter kunnen doen door samen met collega’s en  bestuur continu te evalueren
  • Voortgang bewaken, prioriteiten stellen en samenwerken met stakeholders om onze doelen te bereiken.
  • Meedenken over en meebouwen aan de ontwikkeling van het team beleid.

Senior Uitvoering Sociaal Domein WMO

Senior Uitvoering Sociaal Domein WMO met als aandachtsgebieden: digitalisering, datamanagement en interne controle
Jouw taken zijn divers, veelal strategisch van aard en complex. De maatschappelijke ontwikkelingen in het sociale domein vragen om vernieuwende oplossingen, waarbij op voorhand de uitkomsten nog niet vaststaan.
Je bent verantwoordelijk voor het resultaat en sturing van een project op het gebied van digitalisering, datamanagement en interne controle. Dit project is sterk verbonden aan de uitvoering wmo.  Je levert goede resultaten op, geeft een kop en staart aan zaken en werkt doelgericht. Je stuurt tijdig bij en rapporteert regelmatig over de voortgang van dit project en andere taken. Dit alles doe je met gevoel voor de context waarbinnen je werkt.
Daarnaast geef je dagelijkse werkleiding aan de twee functioneel beheerders van de afdeling. Kennis en ervaring met het systeem Suite4Zorg is daarbij een pré. Verder wordt van jou verwacht dat je medewerkers van de afdeling en organisatie verder gaat helpen bij het en gezamenlijk aanpakken van vraagstukken en de implementatie van oplossingen. Een belangrijk vraagstuk hierbij is het vertalen van datavraagstukken binnen de organisatie naar systemen en processen. Je hebt daarnaast de opdracht om te komen tot een advies over de toekomstige positionering en aansturing van de functioneel beheerders.

 

 

Medewerker Budgetbeheer (v/m)

Ben jij empathisch én zakelijk en wil je wat betekenen voor de inwoners voor een Gemeente in Limburg die tijdelijk financiële hulp nodig hebben?  Kun jij de achterliggende problematiek inventariseren en analyseren om samen een goed (budget)plan op te stellen? Ben jij er écht voor de cliënten en kun je lastige situaties op een creatieve manier oplossen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Als budgetbeheerder ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig afhandelen van aanvragen en het samen met de inwoner maken van budgetplannen. Dit alles gebeurt vanuit de doelstelling om samen met de klant toe te werken naar een maximale financiële zelfredzaamheid.

De functie bestaat uit:

  •  Integraal aanpakken van de klantvraag i.s.m. klantmanagers inkomen, werk, schuldhulpverlening en WMO t.b.v. begeleiding maximale zelfredzaamheid, afbouw vorm budgetbeheer en ingeval uitstroom moet worden gerealiseerd;
  • Beheren van inkomsten van cliënten;
  • Opstellen en aanpassen van maandbudgetten;
  • Uitvoeren van en verantwoordelijkheid hebben voor het betalingsverkeer;
  • Controleren binnenkomst inkomens;
  • Overleg met instanties ten aanzien van de afstemming van het betalingsverkeer;
  • Onderhouden van contacten met cliënten over de voortgang;
  • Periodiek uitvoeren van hercontroles;
  • Dossiervorming .

Jurist

Je gaat je bezig houden met diverse taken gericht op grondexploitatie/ ruimtelijk bestuursrecht/ onroerende zaken binnen de afdeling Ruimte. Deze functie vraagt om zorgvuldigheid en om communicatieve vaardigheden. Het betreft een tijdelijke functie voornamelijk in verband met het wegwerken van diverse dossiers.

  • Je analyseert en inventariseert de diverse dossiers voornamelijk gerelateerd aan projecten met vooral een ruimtelijke en/of landschappelijke component.
  • Je overlegt -zonodig- met andere disciplines om te komen tot een standpunt ten aanzien van de privaatrechtelijke en publiekrechtelijke mogelijkheden.
  • Je onderneemt (juridische) acties in het kader van de nakoming van de realisatie- projectovereenkomsten en anterieure overeenkomst en de eventuele aanpassing daarvan.
  • Daarnaast begeleid je zonodig civiele procedures samenhangend met de diverse dossiers.
  • Zo nodig voer je – veelal in een projectteam – onderhandelingen om te komen tot anterieure  overeenkomsten en realisatie overeenkomsten welke je redigeert en begeleidt.
  • Zo nodig zorg je voor de complexere transacties onroerende zaken, zoals verwerving, uitgifte en zakelijke rechten tot en met de advisering aan het college en  de afwikkeling bij de notaris.
  • Indien nodig het voeren van ruimtelijke procedures, zoals een bestemmingplanprocedure, inclusief eventuele procedures.

Dit alles doe je binnen een werkveld met hoge politieke, financiële en maatschappelijke impact.

Directiesecretaresse

‘Wees altijd aardig tegen een directiesecretaresse… je weet nooit welke geheimen ze over je weet.’

Ben jij een gedreven accurate collega, organisatorisch sterk en heb jij een stevige persoonlijkheid? Ben je daarnaast dienstverlenend, ondernemend en heb je een flexibele en positieve houding?

Dan ben jij de directiesecretaresse die wij zoeken!

 

Wat ga je nou eigenlijk doen?

  • Je verricht allerhande secretariële, organisatorische en administratieve werkzaamheden voor het directieteam zoals correspondentie, agendabeheer, voortgangsbewaking en het organiseren van bijeenkomsten en activiteiten.
  • Verantwoordelijk voor de administratieve voorbereiding en afhandeling van verschillende vergaderingen.
  • Bijhouden van diverse bestanden en (digitale) archieven.
  • Verrichten van voortgangscontroles en bewaakt de planning van afspraken.
  • Verrichten van correspondentie- en tekstverwerkingswerkzaamheden zoals het uitwerken van concept brieven en verslagen.
  • Beantwoorden van vragen van medewerkers en externen of leidt deze door naar een verantwoordelijk collega.

 

Specialist Juridisch integraal Bouwen-RO

Je taken zijn gericht op het spectrum van de Wabo. Denk hierbij aan bijvoorbeeld bouwen, uitvoeren van een werk en ruimtelijke ordening. Werkzaamheden zijn bijvoorbeeld:

  • Het toetsen en beoordelen van (complexe) omgevingsaanvragen deelactiviteit(en) bouw, uitvoeren van werk, planologisch afwijken, enz. voor 3 verschillende gemeenten;
  • Het toetsen aan relevante wet- en regelgeving;
  • Adviseren van burgers en bedrijven bij hun bouwinitiatieven;
  • Op verzoek verlenen van technische, dan wel juridische ondersteuning betreffende legalisatieonderzoeken;
  • Het leveren van inhoudelijke input voor vooroverleg, overleg met in- en externe adviseurs;
  • Het beoordelen van aanvragen en opstellen van concept besluiten, op basis van integrale afweging van (eventuele) bijdragen van juristen en specialisten;
  • Het behandelen en beheren van jouw eigen werkvoorraad voor zowel hoofd als deelzaken;

Senior Juridisch Adviseur

Voor een Gemeente in Zuid-Limburg zijn wij op zoek naar een Juridisch adviseur.

Als Juridisch adviseur ga je aan de slag met onderstaande werkzaamheden:

  • Algemene juridische ondersteuning / advisering van de vakafdelingen, management en bestuur;
  • Het fungeren als (plaatsvervangend) secretaris van de bezwaarschriftencommissies;
  • Het mede monitoren van WOB-verzoeken en ingebrekestellingen, wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen alsmede de juridische ondersteuning van de vakafdelingen bij de afhandeling;
  • Het mede implementeren van nieuwe wet- en regelgeving;
  • Opstellen en toetsen van verordeningen, overeenkomsten, convenanten, algemene (leverings-)voorwaarden en andere juridische documenten;
  • Vertegenwoordiging van de gemeente in bezwaar- en (hoger) beroepsprocedures;
  • Het bijwerken en beheren van de databank decentrale regelgeving en officiële publicaties;
  • Overige voorkomende juridische werkzaamheden.

Deze functie is ook beschikbaar voor ZZP’s